تجدید نظر

بهترين روغن هاي گياهي

بهترين روغن هاي گياهي

4qs1_m1.jpg

ساليان سال است که از روغن هاي گياهي جهت حفظ سلامتي و شادابي پوست استفاده مي شود. هر کدام از اين روغن ها مواد تشکيل دهنده متفاوتي داشته و عملکردهاي گوناگوني دارند؛ اما مي توان گفت که همگي بر زيبايي پوست و سلامت آن تاثير مثبت داشته و مفيد هستند. در اين مطلب به معرفي و بررسي بهترين روغن هاي گياهي مي پردازيم و خواص و ويژگي هاي هر کدام را تشريح مي نماييم.

روغن آووکادو

يکي از ميوه هايي که سرشار از چربي هاي مفيد و سالم بوده و از روغن آن نيز استفاده هاي زيادي مي شود، آووکادو نام دارد. روغن آووکادو طعم بسيار مطلوبي داشته و فوايد زيادي نيز دارد. اين روغن غني از آنتي اکسيدان ها و چربي هاي سالم است و به دليل رواج سبک زندگي سالم و کاربردهاي گسترده اي که اين روغن دارد، ميزان خريد روغن آووکادو رو به افزايش است. از جمله مزيت هاي اين روغن ميزان بالاي اسيد اولئيک (از اسيدهاي چرب سالم)، ويتامين A و D، ، لسيتين، پتاسيم و همچنين ويتامين E آن است. روغن آووکادو به صورت خام سبز رنگ بوده و دليل آن نيز وجود کلروفيل مي باشد. اين روغن غير اشباع و حامل بوده و يک روان کننده بسيار متمرکز به شمار مي آيد. روغن هاي جامل روغن هايي هستند که از دانه ها يا قيمت هعاي چربي ميوه ها به دست مي آيند. از جمله کاربردهاي اين روغن استفاده از آن در پخت و پز به عنوان يک طعم دهنده سالم غذاها است. از ديگر فوايد اين روغن تاثير فوق العاده آن بر سلامت پوست شما است. روغن آووکادو توسط پوست جذب شده و عملکردي مشابه کرم هاي مرطوب کننده دارد و حتي مي توانيد از آن به عنوان يک ضد آفتاب طبيعي استفاده کنيد. وجود آنتي اکسيدان ها و قابليت ضد التهابي اين روغن به پوست شما کمک کرده و موجب مي شود پوستي صاف و شفاف و الاستيک داشته باشيد. اين روغن ويژگي هاي ديگري نيز دارد که برخي از آن ها عبارتند از: بهبود چربي پوست، بهبود پوست خشک، مرطوب‌کننده‌ي پوست، از بين برنده و آرام‌کننده‌ پوست خارش ‌دار، محافظت در برابر آسيب‌ هاي پوستي، کاهش دهنده التهاب پسوريازيس و اگزما، محافظت از پوست در برابر اشعه ماوراء بنفش، کمک به بهبود سريع تر زخم ها، جلوگيري از پير شدن پوست و ... .

روغن جوجوبا

جوجوبا نام گياهي است که در شمال آمريکا و ايالت هاي آريزونا، کاليفرنيا و مکزيک (هم در اقيانوس ها و هم در بيابان ها) مي رويد. از اين گياه روغني گرفته مي شود که خاصيت هاي بسياري داشته و ملايم است. برگ هاي جوجوبا بيضي شکل بوده و گل آن سبز و زرد رنگ است. اين روغن نيز حامل بوده و براي ترکيب کردن با روغن هاي ضروري به کار مي رود. از جمله موارد استفاده اين روغن که سبب شده افراد زيادي به سراغ خريد روغن جوجوبا بروند اثر شفابخش و بي نظيري است که اين روغن بر پوست مي گذارد. اين ماده تاثير به سزايي بر سلامت پوست داشته و براي درمان آکنه، خشکي پوست، آفتاب سوختگي و ساير مشکلات و بيماري هاي پوستي بسيار مفيد و موثر است. گياه جوجوبا عطر کمي داشته و روغن آن حاوي اسيدهاي چرب مفيدي چون اسيدهاي استئاريک و اسيدهاي پالميتيک است. از ديگر موارد استفاده از روغن اين گياه، به کار گيري از آن به منظور افزايش رشد موها مي باشد. اين روغن پوست را نرم کرده و بهبود مي بخشد. از اين گياه به عنوان عصاره در برخي شامپوها، لوازم آرايشي مانند رژ لب، لوسيون هاي بدن، پاک کننده ها نيز استفاده مي شود.

روغن درخت چاي

اين روغن همان طور که از نام آن پيدا است، از برگ هاي درخت چاي گرفته شده و براي نخستين بار در قرن هجدهم کشف شد. درخت چاي بيشتر در سواحل سواحل جنوب شرقي استراليا يافت مي شود و با گياه چاي که چاي سياه و چاي سبز از آن به دست مي آيد تفاوت دارد. اين گياه خاصيت ضد باکتري داشته و ميکروب کش قوي است و از آن جهت تميز کردن و محافظت از ساييدگي و لکه ‌هاي پوستي استفاده مي شود. همين ويژگي باعث شده که خريد روغن درخت چاي براي افرادي که به سلامت پوست خود اهميت مي دهند، به امري مهم بدل شود. از اين روغن به منظور درمان قارچ ناخن، بهبود نيش حشرات و از بين بردن و بر طرف کردن آکنه و حتي شپش استفاده مي شود. روغن درخت چاي در بسياري از محصولات آرايشي و بهداشتي و مراقبت شخصي نيز کاربرد داشته و در برخي لوسيون ها و صابون ها از ماده مفيد استفاده مي شود. البته اين نکته را نيز بايد در نظر داشته باشيد که اين روغن نبايد به شکل خوراکي مصرف شده و بلعيده شود؛ چرا که ممکن است عوارض خطرناکي داشته و سلامت فرد را به خطر اندازد. روغن چاي خاصيت ضد التهابي داشته و ضد ويروس است؛ بنابراين براي از بين بردن شوره سر، بهبود زخم ها، بهبود سوزش و عفونت هاي پوستي مانند اگزما و پسوريازيس و کاهش و از بين بردن ريزش مو مفيد و موثر خواهد بود.

روغن ماکادميا

روغن ماکادميا روغن زرد رنگي است که از آجيل آهک فشرده به دست مي آيد. آجيل ماکادميا از درخت ماکادامي تهيه مي شود و اين درخت بومي استراليا مي باشد. روغن ماکادميا کاربردهاي متعددي دارد که از جمله آن مي توان استفاده به منظور بهبود و تقويت پوست و مو و همچنين پخت و پز را نام برد. اين روغن نيز حاوي مقدار زيادي اسيد چرب سالم و پتاسيم بوده و مواد مغذي زيادي دارد. بنابراين در توليد بسياري از محصولات به ويژه محصولات آرايشي و بهداشتي و مراقبت هاي شخصي مانند سرم چشم، پاک کننده هاي صورت، لوسيون ها و مرطوب کننده هاي بدن و ... از اين ماده استفاده مي شود. شرکت پيشگامان شيمي يکي از واردکنندگان انواع مواد اوليه و محصولات شيميايي بوده و شما مي توانيد براي خريد روغن ماکادميا به سايت اين شرکت مراجعه کنيد.


برچسب ها : بهترین , روغن , های , گیاهی ,
+ نوشته شده در جمعه 5 دی 1399ساعت 14:07 توسط خداداد | | تعداد بازدید : 52

ساخت وبلاگ جدید رایگان وی آهنگ مشاور گروپ دکتر ذهن خرید بک لینک از همه بلاگ
بستن تبلیغات [X]